Tuesday 24 April 2018

VITAMIN C SHAKLEE

Tubuh kita akan kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Jadi memandangkan badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin C, maka kita perlu mengambil vitamin C sebagai makanan tambahan. Vitamin C membantu dalam menyokong tulang, gigi, gusi yang sihat serta keseluruhan tubuh badan.



Selain itu, vitamin C amat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu, untuk mendapatkan kulit yang cantic dan halus, haruslah kita mengamalkan vitamin C. Bgaimana ia membantu?

Ia membantu dalam pembentukan kolagen, sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur terlibat dalam pembentukan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Kolagen ini bersifat sebagai pelekat. Sebab itulah, jika kita mengamalkan vitamin C, akan mendapati kulit menjadi lebih licin, tegang dan cantik. Luka pula cepat sembuh sebab ia membantu dalam perhubungan tisu badan yang kuat.

Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah, mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolism kolesterol iaitu pembentukan pundi hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Sebab itu, bagi mereka yang menhadapai amsalah penyakit darah tinggi amat digalakkan mengamalkan vitamin C bagi mengelakkan strok dan jantung terssumbat.

Kita tahu stress boleh memusnahkan vitamin C. Ia juga berperanan dalam pengeluaran hormone anti-stress dan interferon. Kekurangan vitamin C menyebabkan system imun kita menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.

Penyakit skrvi adalah akibat kekurang vitamin C. sesiapa yang selalu mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh adalah disebabkan kekurangn vitamin C. Disini membuktikan bahawa vitamin C umpama gam yang melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu dalam badan kita tidak mudah koyak atau terluka. Mereka yang sedang mengalami kemerosotan kesihatan digallakn untuk mengambil vitamin C dengan dos yang lebih tinggi bagi mempercepatkan proses penyembuhan.



MANFAAT YANG LAIN VITAMIN C
1. Peningkatan sistem imun
2. Memerangi kanser
3. Mencantikkan kulit
4. Memperbaiki insomnia
5. Mengekalkan kolesterol sihat
6. Mengatasi masalah jerawat
7. Mengurangkan kedutan dan tanda penuaan
8. Menjadikan kulit lebih gebu
9. Mengawal paras gula
10. Menghasilkan rambut yang sihat
dan sebagainya.



APA PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN YANG LAIN?

Vitamin C yang semulajadi dan bersofat ‘Sustained Release’ atau dilepaskan secara berperingkat untuk membolehkan Vitamin C sentiasa berada dalam badan.
Ia dilepaskan perlahan-lahan sebanyak 100mg setiap jam untuk satu tablet. Digalakkan makan vitamin C setiap 5 jam, agar ia terus berada dalam badan kita.
Vitamin C Shaklee didatangkan bersama-sama  bioflavanoid iaitu bahan penting yang akan membantu penyerapan vitamin C dengan lebih baik.
Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan secara perlahan mengikut keperluan.


MENCARI SUPPLEMENT UNTUK KESIHATAN DIRI & KELUARGA TERSAYANG?
Ingin mencuba alternatif semulajadi untuk kesihatan berpanjangan?

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!

Syafifie Syafiza
013 570 3137
syafifie.syafiza@gmail.com


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...