Wednesday 17 January 2018

CoQ-TROL PLUS : 5 KEPENTINGAN COENZYME CoQ10

Assalamualaikum. Apa khabar semua pembaca blog SyafifieSyafiza.
Diharap semua pembaca berada dalam keadaan sihat hendaknya.


Belum terlambat untuk saya ucapkan Selamat Tahun Baru 2018.
Semoga azam dan impian tahun ini, tercapai hendaknya.

Aamiin.


Okay, sebenarnya, sempena tahun baru ni, Shaklee ada mempromosikan produk yang diformulasikan baru,

Iaituuuu, CoQ-Trol.

CoQ-Trol ni merupakan sebatian semulajadi dan proprietari dengan Coenzyme Q10, Resveratrol dan Tokoferol. 

Bagi penyerapan optimum ke dalam sel badan manusia, CoQ-Trol juga dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.



KENAPA CoQ10 PENTING?



1. Meningkatkan Tenaga
CoQ10 membantu untuk meningkatkan tenaga dan boleh bertahan lama. Ia turut menyokong gaya hidup seseorang yang sangat aktif, bagi membantu kekal bertenaga sepanjang hari. CoQ10 juga turut membantu mempercepatkan pemulihan luka, kerana tenaga yang cukup dibekalkan kepada sel agar diperbaharui dengan cepat.




2. Peredaran Darah Sihat
CoQ10 juga paling banyak berada di jantung, kerana disitu paling banyak guna tenaga untuk mengepam darah ke seluruh badan. Ia menyokong fungsi jantung yang sihat dan mengurangkan risiko penyakit jantung. CoQ10 turut membantu menguatkan otot pada jantung dan tahap tenaga yang semakin baik untuk mereka yang mengambil statin.



3. Kesihatan Kesuburan
CoQ10 bertindak sebagai antioksidan bagi melindungi sperma daripada kerosakan radikal bebas dan meningkatkan jumlah sperma. Semakin banyak Coewnzyme CoQ10 dalam mitkondria, semakin cepat pergerakan sperma. Mitokondria ini paling banyak terdapat di leher sperma. Kepekatan CoQ10 dalam ovum akan meningkatkan tahap tenaga, serta memberi kualiti yang lebih baik untuk pembahagian sel. Jika kedua-dua sprema dan ovum dalam keadaan yang sangat baik, ia akan menjadi peluang yang tinggi untuk persenyawaan.



4. Kulit Berseri
CoQ10 juga terdapat banyak pada permukaan kulit di epirdemis. Ia bertindak sebagai pelindung UV kepada kulit. CoQ10 di kulit memberi tenaga untuk pembaikan dan penghasilan sel baru, juga memperbaiki antioksidan kulit. Ia akan menjdikan kulit lebih halus, kurang kedutan dan pengekalkan keanjalan kulit. 



5. Ketajaman Minda
CoQ10 memberi bekalan untuk fungsi otak dan menykong daya perhatian serta fungsi sel otak. Usia yang meningkat menyebabkan tahap CoQ10 dalam badan semakin berkurangan. Penyakit Alzheimer disebabkan oleh plak amyloid dalam sel otak. CoQ10 bertindak sebagai antioksidan pelindung neuro, mengurangkan plak amyloid.  Warga tua dan remaja amat memerlukan CoQ10 agar lebih fokus, peka dan meningkatkan daya ingatan.


BAGAIMANA COQ-TROL MEMBANTU?



CoQ-Trol mempunyai 100mg CoQ10 yang diperlukan dalam badan. Ia juga dikombinasikan dengan 2mg Resveraterol yang berfungsi sebagai anti-keradangan dan 5mg Tokeferol sebagai antioksidan.

Lengkapkan CoQ-Trol ni.

Hubungi saya untuk pembelian dan consulation.
013 570 3137


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...