Wednesday 6 February 2019

Impian Saya Pada Tahun 2019

"BILA IMPIAN SEBESAR GAJAH, HALANGAN PASTI MENJADI SEKECIL KUMAN"

Inilah kata-kata motivasi yang hampir dipegang oleh semua orang yang telah berjaya.





Sahabat sekalian, BERMIMPI itu percuma. Kita ada 2 pilihan untuk mimpi kita tu.

1. Tukarkan mimpi menjadi IMPIAN YANG TERLAKSANA.

ATAU

2. Biarkan MIMPI jadi ANGAN-ANGAN KOSONG dan KHALAYAN semata-mata.


Alhamdulillah. Apa yang pernah saya impikan sebelum ini, ada juga yang terlaksana.

Saya pernah buat sharing mengenai IMPIAN YANG TERLAKSANA melalui FB.

Jemput klik dan baca : MIMPI ITU PERCUMA.


Semua itu telah pun berlalu.

So, IMPIAN SAYA UNTUK TAHUN INI APA PULAK YER?


1. MENINGKATKAN INCOME SPA DAN SHAKLEE

Yes, saya akui seperti kebanyakan orang lain. Bila MAKAN GAJI ni, duit tu bukan sekadar cukup makan. Ada kalanya memang tak cukup. Apatah lagi mmebantu orang lain.

Selalu saya bercerita dengan orang sekeliling, SAYA NAK JADI KAYA.

Tahu apa diorang jawab?
"Bersyukurlah dengan apa yang ada sekarang. Buat apa nak kaya sangat. Nanti paling lambat masuk syurga."

Saya pekakkan telinga, sebab saya pasti mentor saya ajar.

"KITA PERLUUUU JADI KAYA, BUKAN HANYA UNTUK DIRI SENDIRI, TETAPI UNTUK KELUARGA DAN MANFAATKAN HIDUP ORANG LAIN"

Bila orang perlukan bantuan, saya ingin menjadi orang yang pertama membantu.



2. MENUNAIKAN UMRAH

Tempat yang sangattttt ingin dipergi oleh semua umat Islam adalah Madinah dan Mekkah sambil beribadat menunaikan haji dan umrah.

Semoga impian ini tercapai pada tahun 2019 ni. Aamiin.



3. TRAVEL KE TEMPAT YANG DIINGINI BERSAMA KELUARGA BESAR

Beberapa tempat telah keluarga kecil kami lawati. Juga ada beberapa tempat yang saya ingin pergi dari dulu.

Tapi disebabkan ada faktor tertentu, tempat yang ingin dilawati masih menjadi impian.



4. MENGGANDAKAN AMAL IBADAH

5. MENINGKATKAN TABUNGAN MAMA BAPAK

6. MENYEBARKAN AURA POSITIF KEPADA SEMUA ORANG.


Ini semua merupakan IMPIAN 2019 saya.





Semoga apa yang kita semua impikan pada tahun ini, menjadi kenyataan. Aamiin.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...